Iedereen die een auto huurt bij Avis krijgt een basisservice voor pechhulp voor huurauto’s in geval van nood.
We bieden ook een aanvullende Pechhulp Plus-service, die hulp biedt bij tegenslagen zoals lege accu's en opgesloten sleutels.
Indien u onverhoopt toch problemen ondervindt, zorgt onze pechhulpdienst ervoor dat u zo snel mogelijk weer de weg op kunt.
Als uw huurauto pech heeft, raak dan niet in paniek. Wij staan klaar om u te helpen.
Blijf veilig terwijl u wacht
Zodra u zich op een veilige plek bevindt:
Neem onmiddellijk contact op met onze pechhulplijn
Alle Avis-autohuur omvat een basisservice voor pechhulp - met opties om te upgraden voor meer gemoedsrust.
Avis standaard pechhulp voor huurauto’s
Inbegrepen bij elke autohuur:
Let op: bij incidenten als gevolg van een fout van de bestuurder kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Naast de standaard pechhulp die bij uw huurauto is inbegrepen, dekt onze Pechhulp Plus-service alle niet-mechanische problemen waarmee u te maken kunt krijgen – en dat alles voor slechts £5 per dag.
Pechhulp Plus
Deze extra optie is beschikbaar vanaf slechts £5/dag (maximaal 13 dagen) en dekt niet-mechanische problemen zoals:
In België biedt Avis 24 uur per dag gratis pechhulp voor uw huurauto. Bel gewoon het gratis telefoonnummer dat op uw huurdocument staat vermeld.
Buiten België - neem contact op met het personeel van de verhuurlocatie om de beschikbare pech- of ongevallenhulp te bevestigen.
Gedekt door standaard pechhulp voor huurauto’s
Niet gedekt tenzij u upgradet
Biedt Avis vervangende voertuigen aan bij pech?
Ja, met Avis Inclusive of Pechhulp Plus bieden we een vervangend voertuig of helpen we uw reis te voltooien.
Is pechhulp anders bij Avis Inclusive?
Ja. Avis Inclusive biedt uitgebreide pechhulp, zonder eigen risico, en omvat ook Pechhulp Plus.
Wat is het verschil tussen Pechhulp Plus en Avis Inclusive?
Pechhulp Plus is een optionele aanvulling die hulp biedt bij niet-mechanische problemen, zoals lege accu's, verloren sleutels of een lege brandstoftank. Het is beschikbaar vanaf slechts £5 per dag en kan worden toegevoegd bij de verhuurbalie bij het ophalen van uw auto.
Avis Inclusive daarentegen is een uitgebreid huurpakket dat op het moment van boeken moet worden geselecteerd. Het omvat:
Als u op zoek bent naar volledige gemoedsrust en minimaal gedoe, dan is Avis Inclusive,de all-inclusive autoverhuur. Als u tevreden bent met de standaarddekking, maar extra hulp wilt bij veelvoorkomende ongelukjes, dan is Pechhulp Plus een flexibele aanvulling.
Kan ik na het boeken een pechhulpverzekering voor huurauto's toevoegen?
Pechhulp Plus kan worden toegevoegd aan de verhuurbalie. Avis Inclusive moet worden geselecteerd op het moment van online boeken.
Hoe kan ik controleren of ik wegbijstand heb?
Alle details worden weergegeven in uw boekingsbevestiging en huurovereenkomst. U kunt ook contact opnemen met onze verhuurbalie.
Wat als ik een ongeval heb, niet alleen een autopech?
Als het voertuig na een ongeval niet meer rijdbaar is, wordt het alsnog weggesleept. U krijgt een vervangend voertuig aangeboden, afhankelijk van de omstandigheden, inclusief eventuele nalatigheid.
Wat gebeurt er als ik buiten België autopech heb?
Voertuigen gehuurd in België mogen het land niet verlaten. Als het voertuig zonder voorafgaande toestemming naar het buitenland wordt gebracht, kunt u verantwoordelijk zijn voor alle kosten die verbonden zijn aan het terugbrengen van het voertuig naar België. In dit geval kan de beschikbaarheid van een vervangend voertuig mogelijk niet worden gegarandeerd, omdat dit een schending van onze algemene voorwaarden zou zijn. Als u vanuit een ander land huurt, heeft elke locatie zijn eigen procedure voor pechhulp voor huurauto’s, en gelden dezelfde regels.