Pechhulp huurauto
Betrouwbare pechhulp voor huurauto’s, waar en wanneer u die ook nodig hebt.
Iedereen die een auto huurt bij Avis krijgt een basisservice voor pechhulp voor huurauto’s in geval van nood.
We bieden ook een aanvullende Pechhulp Plus-service, die hulp biedt bij tegenslagen zoals lege accu's en opgesloten sleutels.
Indien u onverhoopt toch problemen ondervindt, zorgt onze pechhulpdienst ervoor dat u zo snel mogelijk weer de weg op kunt.
Wat te doen bij auto hulp van uw huurauto
Als uw huurauto pech heeft, raak dan niet in paniek. Wij staan klaar om u te helpen.
Blijf veilig terwijl u wacht
- Zet uw knipperlichten aan en blijf zichtbaar.
- Voordat u iets anders doet, ga indien mogelijk naar een veilige plek naast de weg.
- Op snelwegen moet u, indien mogelijk, het voertuig aan de passagierszijde verlaten en achter een vangrail of op een veilige plaats wachten.
- Probeer zelf geen reparaties uit te voeren langs de weg.
Zodra u zich op een veilige plek bevindt:
Neem onmiddellijk contact op met onze pechhulplijn
- In België belt u het gratis nummer voor pechhulp dat in uw huurovereenkomst staat vermeld.
- Buiten België kunt u het lokale noodnummer vinden in uw huurovereenkomst of vragen bij de verhuurbalie.
Welke pechhulp is bij mijn huurauto inbegrepen?
Alle Avis-autohuur omvat een basisservice voor pechhulp - met opties om te upgraden voor meer gemoedsrust.
Avis standaard pechhulp voor huurauto’s
Inbegrepen bij elke autohuur:
- Hulp bij mechanische problemen niet veroorzaakt door de bestuurder
- Gratis 24/7 pechhulp in België
- Toegang tot lokale noodhulp in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika (met uitzondering van Denemarken en Oman buiten Muscat)
Let op: bij incidenten als gevolg van een fout van de bestuurder kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Avis Pechhulp Plus
Naast de standaard pechhulp die bij uw huurauto is inbegrepen, dekt onze Pechhulp Plus-service alle niet-mechanische problemen waarmee u te maken kunt krijgen – en dat alles voor slechts £5 per dag.
Pechhulp Plus
Deze extra optie is beschikbaar vanaf slechts £5/dag (maximaal 13 dagen) en dekt niet-mechanische problemen zoals:
- Bandenservice – het monteren van een reservewiel of het regelen van een sleepdienst. Er worden extra kosten in rekening gebracht voor vervangende banden, tenzij u ook een pakket zonder eigen risico hebt gekocht voor volledige dekking van schade aan het voertuig en de banden.
- Lock-out service – toegang als de sleutels binnenin zijn opgesloten
- Een lege accu – kan indien nodig worden gestart met startkabels
- Brandstoflevering – als u zonder brandstof komt te zitten, leveren wij brandstof op uw locatie zodat u weer verder kunt rijden (hiervoor worden brandstofkosten in rekening gebracht).
- Verloren sleutels – hulp als u uw sleutels kwijt bent
Wat bij een verkeersongeval?
- Zorg ervoor dat passagiers veilig zijn en geen medische hulp nodig hebben.
- Neem indien nodig onmiddellijk contact op met de politie in geval van aansprakelijkheid van derden en/of de noodhulpdiensten als iemand gewond raakt.
- Als u de auto kunt verlaten, zoek dan een veilige plek om uit de buurt van het verkeer te wachten tot er hulp is.
- Vergeet niet om het voertuig op een veilige manier en afgesloten achter te laten.
- Zodra u zich op een veilige plek bevindt, belt u onmiddellijk het nummer van de pechhulpdienst van Avis zoals vermeld in uw huurovereenkomst.
- Vul het ongevallenformulier in dat bij uw huurdocumenten zit.
- Noteer de namen en adressen van alle betrokkenen en eventuele getuigen; geef nooit aansprakelijkheid toe.
- Laat de auto niet repareren zonder onze voorafgaande en formele goedkeuring.
Wat gebeurt er als ik pech heb of hulp nodig heb onderweg?
In België biedt Avis 24 uur per dag gratis pechhulp voor uw huurauto. Bel gewoon het gratis telefoonnummer dat op uw huurdocument staat vermeld.
Buiten België - neem contact op met het personeel van de verhuurlocatie om de beschikbare pech- of ongevallenhulp te bevestigen.
Wat is inbegrepen in onze standaard dekking?
Gedekt door standaard pechhulp voor huurauto’s
- Mechanische storing (niet veroorzaakt door de huurder)
- Productiefouten
- Accuproblemen die niet gerelateerd zijn aan de bestuurder
Niet gedekt tenzij u upgradet
- Geen brandstof meer
- Verkeerde brandstof getankt
- Verloren of beschadigde sleutels
- Lege accu doordat verlichting of elektrische apparaten zijn blijven branden
- Bandenschade door misbruik
De kleine lettertjes
- Avis Pechhulp Plus kost £5 per dag (tot een maximum van 13 dagen). Om u aan te melden, neemt u contact op met uw Avis-medewerker bij het ophalen van uw voertuig.
- De vermelde prijzen gelden voor huurauto's die worden opgehaald bij "Standaard" locaties. Verhuur bij "Premium" locaties is hoger. Controleer de prijzen tijdens het boekingsproces.
- De hierboven beschreven basisservice voor pechhulp is van toepassing op autohuur in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met uitzondering van Denemarken en Oman (buiten de hoofdstad Muscat).
- Avis werkt samen met toonaangevende wegenwachtbedrijven. U ontvangt een gratis lokaal nummer bij het ophalen van uw auto.
Veelgestelde vragen over de pechhulp van Avis voor huurauto's
Biedt Avis vervangende voertuigen aan bij pech?
Ja, met Avis Inclusive of Pechhulp Plus bieden we een vervangend voertuig of helpen we uw reis te voltooien.
Is pechhulp anders bij Avis Inclusive?
Ja. Avis Inclusive biedt uitgebreide pechhulp, zonder eigen risico, en omvat ook Pechhulp Plus.
Wat is het verschil tussen Pechhulp Plus en Avis Inclusive?
Pechhulp Plus is een optionele aanvulling die hulp biedt bij niet-mechanische problemen, zoals lege accu's, verloren sleutels of een lege brandstoftank. Het is beschikbaar vanaf slechts £5 per dag en kan worden toegevoegd bij de verhuurbalie bij het ophalen van uw auto.
Avis Inclusive daarentegen is een uitgebreid huurpakket dat op het moment van boeken moet worden geselecteerd. Het omvat:
- Pechhulp Plus als standaard
- Geen eigen risico bij schade en diefstal
- Sneller ophalen met minder papierwerk
- Geen onverwachte kosten bij het inleveren
Als u op zoek bent naar volledige gemoedsrust en minimaal gedoe, dan is Avis Inclusive,de all-inclusive autoverhuur. Als u tevreden bent met de standaarddekking, maar extra hulp wilt bij veelvoorkomende ongelukjes, dan is Pechhulp Plus een flexibele aanvulling.
Kan ik na het boeken een pechhulpverzekering voor huurauto's toevoegen?
Pechhulp Plus kan worden toegevoegd aan de verhuurbalie. Avis Inclusive moet worden geselecteerd op het moment van online boeken.
Hoe kan ik controleren of ik wegbijstand heb?
Alle details worden weergegeven in uw boekingsbevestiging en huurovereenkomst. U kunt ook contact opnemen met onze verhuurbalie.
Wat als ik een ongeval heb, niet alleen een autopech?
Als het voertuig na een ongeval niet meer rijdbaar is, wordt het alsnog weggesleept. U krijgt een vervangend voertuig aangeboden, afhankelijk van de omstandigheden, inclusief eventuele nalatigheid.
Wat gebeurt er als ik buiten België autopech heb?
Voertuigen gehuurd in België mogen het land niet verlaten. Als het voertuig zonder voorafgaande toestemming naar het buitenland wordt gebracht, kunt u verantwoordelijk zijn voor alle kosten die verbonden zijn aan het terugbrengen van het voertuig naar België. In dit geval kan de beschikbaarheid van een vervangend voertuig mogelijk niet worden gegarandeerd, omdat dit een schending van onze algemene voorwaarden zou zijn. Als u vanuit een ander land huurt, heeft elke locatie zijn eigen procedure voor pechhulp voor huurauto’s, en gelden dezelfde regels.